"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο."    Φώτης Κόντογλου

agiografia-tetraxromia

Αυτά είναι τα 4 βασικά χρώματα της τετραχρωμίας. Ώχρα κίτρινη, Ώχρα κόκκινη, Μαύρο και Άσπρο. Μάλιστα για να πετύχουμε μεγαλύτερη συγγένεια πήραμε μια ποσότητα από την κίτρινη ώχρα και την απλώσαμε σε αλουμινόχαρτο και έπειτα την ψήσαμε σε φούρνο στους 180 βαθμούς για 1,5 ώρα περίπου παίρνοντας την κόκκινη ώχρα. Επιπλέον αν την ψήσουμε για λιγότερο παίρνουμε ένα ενδιάμεσο πορτοκαλί χρώμα που είναι αρκετά χρήσιμο για τα σαρκώματα των μορφών (σάρκα).

Διαβάστε περισσότερα: Περι χρωματικής σύνθεσης, προπλασμού, γραψιμμάτων, φωτισμών, τετραχρωμίας και παλλόμενου χρώματος...

Στο συνοπτικό αυτό κείμενο επιχειρώ να επισημάνω κάποια τυπικά αισθητικά μειονεκτήματα που έχουν κάποιες εικόνες (φυσικά θα συμπεριλάβω και δικές μου εικόνες στην ανάλυση) μέσα από το πρίσμα της τεχνικής της τετραχρωμίας. Επιπλέον θα προτείνω κάποιες λύσεις πρακτικές και εφαρμόσιμες παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα. Στο Α ΜΕΡΟΣ υπάρχουν βασικοί αισθητικοί κανόνες και εισαγωγικές αλλά λεπτομερείς πληροφορίες για το χρωματολόγιο και την γενική λογική της μεθόδου αυτής. Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι αυτά που γράφω ισχύουν για όλων των ειδών τα χρώματα (ακρυλικά, σκόνες αναμεμειγμένες με πρώτη ύλη πλαστικού, πλαστικά, αυγοτέμπερα).

Διαβάστε περισσότερα: Περι χρωματικής σύνθεσης, προπλασμού, γραψιμμάτων, φωτισμών, τετραχρωμίας και παλλόμενου χρώματος...

         ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ AΞΙΟΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ;

    Ποιος άραγε είναι άξιος να διδάξει μια τόσο υψηλή τέχνη που απαιτεί μάλιστα ως αναγκαία δημιουργική συνθήκη την πνευματική και μυστηριακή ζωή; Βέβαια στην εποχή μας πάρα πολλοί δηλώνουν αγιογράφοι και προβαίνουν στην ανάρτηση videos στο youtube και γραπτών οδηγιών. Δυστυχώς οι περισσότεροι είναι αυτοδίδακτοι και κατά συνέπεια ανεπαρκείς, και γεμάτοι συμπλέγματα προσωπικού αυτοθαυμασμού και αυτοδικαίωσης. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να δώσουν κάποιες τεχνικές γνώσεις, ξερές και στείρες βαθύτερων νοημάτων, όπως ξερές και άψυχες είναι οι περισσότερες εικόνες και τοιχογραφίες που << κοσμούν>> ναούς και οικίες.

Διαβάστε περισσότερα: Περί προετοιμασίας ξύλων

Σελίδα 2 από 2

Μοιράσου αυτό το άρθρο

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήρι Αγιογραφίας - Θωμάς Ράπτης

Άνω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

6977423190

thomasraptis

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ