"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο."    Φώτης Κόντογλου

Άρθρα

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ  ΑΜΠΟΛΙΟΥ

Στα προηγούμενα άρθρα ανέφερα ότι το αμπόλι περνιέται αρκετά χέρια και έπειτα τρίβεται με πολύ ψιλά γυαλόχαρτα (νούμερο μέχρι 2000-2500).

Υπάρχει και ένας άλλος τρόπος για το πέρασμα του αμπολιού με τα ίδια σχεδόν αποτελέσματα που είναι ο εξής: παρασκευάζουμε το μείγμα αμπολιού και ζελατίνης με τις αναλογίες που έχουμε ήδη αναφέρει (20 γρ. αμπόλι + 1,1 γρ. ζελατίνη σε κόκκους + 50 γρ. ? νερό) . Αυτό που αλλάζει είναι η ποσότητα του νερού μιας και με την τεχνική αυτή θέλουμε το διάλυμμα να είναι πολύ αραιό (νερουλό), οπότε αντί για 50 γρ. νερό βάζουμε 100-125 γρ. και έπειτα στραγγίζουμε το διάλυμμα καλά σε πολύ ψιλό τούλι για απομάκρυνση κόκκων, τριχών κλπ. Έπειτα με όχι πολύ φαρδύ πινέλο ( 2-2,5 εκ. πλάτος τρίχας) περνάμε το διάλυμμα γρήγορα, απλώνοντάς το ομαλά χωρίς να λιμνάζει στην επιφάνεια της εικόνας μέχρι 10 περίπου χέρια, αφήνοντας ιδίως τα πρώτα χέρια να στεγνώσουν καλά. Έπειτα στο τέλος τρίβουμε όλη την αμπολαρισμένη επιφάνεια με μάλλινο ( τσόχα ) ή βαμβακερό ( σεμεδάκι ) ύφασμα για να γυαλίσει. Προσέχουμε την επιφάνεια ώστε να μην περάσουμε πολλά χέρια αμπόλι και φαίνονται γραμμές από τις πινελιές. Επίσης δεν χρειάζεται στο τελικό αποτέλεσμα το αμπόλι να είναι παντού ομοιόμορφο και ομοιογενές ( ας αχνοφαίνεται και το λευκό της επιφάνειας κάτω από το αμπόλι). Αν κάπου κοιτώντας την επιφάνεια δούμε τρίχες, κόκκους τους αφαιρούμε με προσοχή ή τρίβουμε απαλά τοπικά με γυαλόχαρτο 2000-2500, έπειτα περνάμε 3-4 χέρια από το διάλυμμα και ξανατρίβουμε με το ύφασμα. Αναφορικά με την στοκαρισμένη επιφάνειαφροντίζουμε να είναι αρκετά λεία και χωρίς γρατσουνιές. Το τελικό τρίψιμό της γίνεται με γυαλόχαρτο 600 και φροντίζουμε να την σκουπίσουμε καλά με ελαφρώς βρεγμένο καθαρό πανί ή χαρτί κουζίνας. Στην συνέχεια κολλάμε και στιλβώνουμε το χρυσό όπως έγραψα στα τελευταία άρθρα.

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΚΟΛΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ

Για τον τρόπο αυτό θα χρειαστούμε ένα μικρό ρολό σιλικόνης πλάτους μέχρι 10 εκ. ή και μικρότερο (το βρίσκουμε σε κατάστημα με είδη ζωγραφικής) και χαρτί τουαλέτας ίσιο χωρίς κυψέλες, σχέδια,αρώματα κλπ. Ποτίζουμε λοιπόν την αμπολαρισμένη επιφάνεια με το διάλυμμα που αναφέρω στο άρθρο ΄΄ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ΄΄ απιονισμένο νερό + οινόπνευμα + διάλυμμα μαγειρικής ζελατίνης, χωρίς να το παρακάνουμε (βάζουμε τόσο όσο να είναι καλά νοτισμένο το αμπόλι) και έπειτα ακουμπάμε το φύλλο χρυσού. Έπειτα νοτίζουμε καλά με το ίδιο διάλυμμα και την επιφάνεια του χαρτιού του φύλλου του χρυσού. Έχουμε από πριν φροντίσει να κόψουμε και να διπλώσουμε το χαρτί σε διάφορα μεγέθη. Πέρνουμε ένα κατάλληλο κομμάτι διπλωμένου χαρτιού και το τοποθετούμε ακριβώς πάνω στο φύλλο χρυσού χωρίς να ξεπερνάμε τα όρια του φύλλου του χρυσού. Μετά πιέζουμε με το ρολό το χαρτί τουαλέτας ώστε να βγεί το νερό που υπάρχει, να απορροφηθεί από το χαρτί τουαλέτας και να κολλήσει ο χρυσός. Έπειτα αφαιρούμε σιγά σιγά το χαρτί του φύλλου του χρυσού προσέχοντας να μην μας σηκώνει το χρυσό.Αν συμβεί αυτό ξαναβρέχουμε με το πινέλλο το χαρτί του χρυσού, τοποθετούμε νέο χαρτί τουαλέτας και ξαναρολάρουμε επιμένοτας στο σημείο που ο χρυσός δεν ξεκολλούσε. Στο 2ο χέρι χρυσώματος ακολουθούμε την ίδια διαδικασία αλλά χρησιμοποιούμε το 2ο διάλυμμα που αναφέρω στο ίδιο άρθρο ( απιονισμένο νερό + οινόπνευμα) Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε βήμα προς βήμα την διαδικασία........καλή επιτυχία.   https://www.youtube.com/watch?v=J3KYbglqjZc

 

ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ

Γειά σας άγνωστοι φίλοι μου που ασχολείστε με την αγιογραφία και το στίλβωμα ειδικότερα

Στο αρθράκι αυτό θα ήθελα να σας δώσω μια νέα λειτουργικότερη συνταγή που χρησιμοποιώ για το κόλλημα του χρυσού πριν το στίλβωμα και η οποία έχει το βασικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με την προηγούμενη ότι προσφέρει μια πολύ περισσότερο ελαστική επιφάνεια κατά το στίλβωμα οπότε μπορούμε να δουλέψουμε με περισσότερη άνεση τον αχάτη. Μέχρι τώρα το πρώτο χέρι χρυσού το κολλούσαμε ποτίζοντας την επιφάνεια με σκέτο απιονισμένο νερό. Τώρα θα χρησιμοποιήσουμε απιονισμένο νερό, καθαρό οινόπνευμα και ζελατίνη μαγειρικής σε φύλλα. Η συνταγή είναι η εξής   10 ml απιονισμένο νερό  +  5 ml καθαρό οινόπνευμα  +  2,5 ml  ζελατίνη. Για να φτιάξουμε το διάλυμα της ζελατίνης, παίρνουμε ένα ολόκληρο φύλλο ζελατίνης που υπάρχει στα περισσότερα supermarket και το κόβουμε στη μέση, περίπου το φύλλο που προκύπτει είναι 5,5 Χ 7 εκ. Έπειτα το βυθίζουμε σε απιονισμένο νερό και το αφήνουμε να μαλακώσει και να ξεπλυθεί για 10 λεπτά για να μαλακώσει. Μετά αδειάζουμε το νερό και προσθέτουμε 40 ml απιονισμένο νερό και το θερμαίνουμε ελαφρώς σε μπαιν μαρυ για να λιώσει τελείως η ζελατίνη, και αυτό είναι το διάλυμα ζελατίνης από το οποίο παίρνουμε 2,5 ml. Για το καθαρό οινόπνευμα πρέπει να διευκρινίσω ότι το παίρνουμε από φαρμακείο παράγεται από σιτηρά κυρίως και είναι πόσιμο. Είναι αυτό που χρησιμοποιείτε και για την παρασκευή λικέρ κλπ. Αφού λοιπόν ετοιμάσουμε το διάλυμα με τις αναλογίες της συνταγής το περνάμε πάνω στο αμπόλι με τον ίδιο τρόπο που περνούσαμε και το σκέτο απιονισμένο νερό και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία στο κόλλημα του φύλλου του χρυσού. Το δεύτερο χέρι του χρυσού το κολλούσαμε με απιονισμένο νερό στο οποίο προσθέταμε ελάχιστη διαλυμένη ζελατίνη σε κόκκους. Το βασικό πρόβλημα με το παραπάνω διάλυμα που χρησιμοποιούσαμε ήταν ότι το διάλυμα αυτό ήθελε πολλά περάσματα μιας και το νερό δεν στεκόταν πάνω στο χρυσό και επίσης η ζελατίνη που προσθέταμε δημιουργούσε κιτρινάδες πάνω στην επιφάνεια. Στο νέο διάλυμα που χρησιμοποιούμε προσθέτουμε μόνο καθαρό οινόπνευμα το οποίο όπως θα διαπιστώσετε δεν γλασάρει πάνω στο χρυσό και επίσης δεν δημιουργεί κιτρινάδες, εκτός κι αν έρχεται σε επαφή με το αμπόλι που δεν καλύφθηκε ικανοποιητικά με το χρυσό του πρώτου χεριού. Ωστόσο επειδή το οινόπνευμα στέκεται με πολύ λίγα περάσματα πάνω στο χρυσό αποφεύγεται ακόμη και το παραπάνω πρόβλημα μιας και δεν διαλύεται και διασκορπίζεται το αμπόλι στην υπόλοιπη επιφάνεια. Συνεπώς για το δεύτερο χέρι χρησιμοποιούμε ένα διάλυμα που περιέχει 10 ml καθαρό οινόπνευμα + 10 ml απιονισμένο νερό. Μπορούμε να προσθέσουμε και λιγότερο οινόπνευμα αν θέλουμε και βλέπουμε ότι το διάλυμα στέκεται με ευκολία πάνω στο χρυσό. Το οινόπνευμα λοιπόν ζωντανεύει την κόλλα που έχει ποτίσει τα φύλλα του χρυσού του πρώτου χεριού και τα δεύτερα φύλλα κολλάνε μια χαρά. Πρέπει να προσέξουμε ότι το οινόπνευμα στεγνώνει γρηγορότερα, οπότε φροντίζουμε να πατάμε με βαμβάκι τα φύλλα που κολλήσαμε γρηγορότερα απ’ ότι τα πατούσαμε πριν.

Σας ευχαριστώ για την ανάγνωση φίλοι της αγιογραφίας. Πολύ σύντομα θα αναρτήσω και link  βιντεάκια, τα οποία τα έχω ήδη έτοιμα.  

ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ 2Ο ΧΕΡΙ ΚΟΛΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΜΑΤΟΣ

    Με αυτήν τη μέθοδο χρειάζεται και δεύτερο χέρι χρυσώματος. Εισαγωγικά να πούμε ότι το 2ο χέρι χρειάζεται περισσότερη επιδεξιότητα από το πρώτο και επίσης είναι απαραίτητο για να καλύψουμε τις ατέλειες του 1ου χεριού και επιπλέον για να γίνει πιο λαμπερό και καθαρό το χρύσωμα. 

    Στο 1ο χέρι είπαμε ότι χρησιμοποιήσαμε φύλλα 22 Κ δίπαχα ( νομίζω ότι και 18 Κ να είναι τα φύλλα δεν θα υπάρχει πρόβλημα). Στο 2ο χέρι όμως καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε τρίπαχα φύλλα ιδίως για τους αρχάριους μιας και είναι πιο πυκνά και τα ατυχήματα μειώνονται σημαντικά τόσο στο κόλλημα όσο και στο στίλβωμα. Σαφώς και είναι  πιο ακριβά ( γύρω στα 5 € ) αλλά αξίζουν πραγματικά μιας και μας γλιτώνουν από πολλά ατυχήματα χρησιμοποιώντας τελικά λιγότερα φύλλα.

Διαβάστε περισσότερα: ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΝΕΡΟ. (Β ΜΕΡΟΣ)

Αγαπητοί φίλοι

Δυστυχώς ο περιορισμένος μου χρόνος δεν μου επέτρεψε να γράψω νωρίτερα κάποιο «μάθημα». Για τον ίδιο λόγο είμαι αναγκασμένος να περιοριστώ σε κάποιες συνοπτικές αλλά βασικές οδηγίες όσον αφορά διάφορα θέματα. Λυπάμαι που δεν κατάφερα να βάλω και κάποιες φωτογραφίες αν και νομίζω πως τα λόγια μου θα είναι κατατοπιστικά.

Διαβάστε περισσότερα: ΝΕΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΙΛΒΩΜΑ

   Όπως θα έχετε διαπιστώσει οι περισσότεροι, η εκμάθηση της τεχνικής του στιλβωτού χρυσού είναι τόσο δύσκολη όσο και η πληροφόρηση για τα μυστικά της CIA. Όλοι δίνουν συνταγές οι οποίες αρκετές φορές είναι σκόπιμα λανθασμένες και κανείς δεν προτίθεται να δείξει σε κανέναν αυτήν την << απόκρυφη>> τέχνη. Είναι γεγονός ότι αρκετοί από εμάς πιστεύουμε ότι η διαφώτιση του άλλου σημαίνει αυτόματα το δικό μας σκοτείνιασμα. Πιστεύουμε ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Σε πείσμα όλων αυτών, στο παρών άρθρο θα γράψω με κάθε λεπτομέρεια για τα στάδια της τεχνικής αυτής και σύντομα θα τραβήξω και κατατοπιστικό video. Επιπλέον είμαι πρόθυμος να δείξω δια ζώσης , όποιον επιθυμεί να μάθει την τεχνική αυτή.

Διαβάστε περισσότερα: ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟΝΙΣΜΕΝΟ ΝΕΡΟ. (Α ΜΕΡΟΣ)

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήρι Αγιογραφίας - Θωμάς Ράπτης

Άνω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

6977423190

thomasraptis

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ