"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο."    Φώτης Κόντογλου

Άρθρα

ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ

Γειά σας άγνωστοι φίλοι μου που ασχολείστε με την αγιογραφία και το στίλβωμα ειδικότερα

Στο αρθράκι αυτό θα ήθελα να σας δώσω μια νέα λειτουργικότερη συνταγή που χρησιμοποιώ για το κόλλημα του χρυσού πριν το στίλβωμα και η οποία έχει το βασικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με την προηγούμενη ότι προσφέρει μια πολύ περισσότερο ελαστική επιφάνεια κατά το στίλβωμα οπότε μπορούμε να δουλέψουμε με περισσότερη άνεση τον αχάτη. Μέχρι τώρα το πρώτο χέρι χρυσού το κολλούσαμε ποτίζοντας την επιφάνεια με σκέτο απιονισμένο νερό. Τώρα θα χρησιμοποιήσουμε απιονισμένο νερό, καθαρό οινόπνευμα και ζελατίνη μαγειρικής σε φύλλα. Η συνταγή είναι η εξής   10 ml απιονισμένο νερό  +  5 ml καθαρό οινόπνευμα  +  2,5 ml  ζελατίνη. Για να φτιάξουμε το διάλυμα της ζελατίνης, παίρνουμε ένα ολόκληρο φύλλο ζελατίνης που υπάρχει στα περισσότερα supermarket και το κόβουμε στη μέση, περίπου το φύλλο που προκύπτει είναι 5,5 Χ 7 εκ. Έπειτα το βυθίζουμε σε απιονισμένο νερό και το αφήνουμε να μαλακώσει και να ξεπλυθεί για 10 λεπτά για να μαλακώσει. Μετά αδειάζουμε το νερό και προσθέτουμε 40 ml απιονισμένο νερό και το θερμαίνουμε ελαφρώς σε μπαιν μαρυ για να λιώσει τελείως η ζελατίνη, και αυτό είναι το διάλυμα ζελατίνης από το οποίο παίρνουμε 2,5 ml. Για το καθαρό οινόπνευμα πρέπει να διευκρινίσω ότι το παίρνουμε από φαρμακείο παράγεται από σιτηρά κυρίως και είναι πόσιμο. Είναι αυτό που χρησιμοποιείτε και για την παρασκευή λικέρ κλπ. Αφού λοιπόν ετοιμάσουμε το διάλυμα με τις αναλογίες της συνταγής το περνάμε πάνω στο αμπόλι με τον ίδιο τρόπο που περνούσαμε και το σκέτο απιονισμένο νερό και ακολουθούμε την ίδια διαδικασία στο κόλλημα του φύλλου του χρυσού. Το δεύτερο χέρι του χρυσού το κολλούσαμε με απιονισμένο νερό στο οποίο προσθέταμε ελάχιστη διαλυμένη ζελατίνη σε κόκκους. Το βασικό πρόβλημα με το παραπάνω διάλυμα που χρησιμοποιούσαμε ήταν ότι το διάλυμα αυτό ήθελε πολλά περάσματα μιας και το νερό δεν στεκόταν πάνω στο χρυσό και επίσης η ζελατίνη που προσθέταμε δημιουργούσε κιτρινάδες πάνω στην επιφάνεια. Στο νέο διάλυμα που χρησιμοποιούμε προσθέτουμε μόνο καθαρό οινόπνευμα το οποίο όπως θα διαπιστώσετε δεν γλασάρει πάνω στο χρυσό και επίσης δεν δημιουργεί κιτρινάδες, εκτός κι αν έρχεται σε επαφή με το αμπόλι που δεν καλύφθηκε ικανοποιητικά με το χρυσό του πρώτου χεριού. Ωστόσο επειδή το οινόπνευμα στέκεται με πολύ λίγα περάσματα πάνω στο χρυσό αποφεύγεται ακόμη και το παραπάνω πρόβλημα μιας και δεν διαλύεται και διασκορπίζεται το αμπόλι στην υπόλοιπη επιφάνεια. Συνεπώς για το δεύτερο χέρι χρησιμοποιούμε ένα διάλυμα που περιέχει 10 ml καθαρό οινόπνευμα + 10 ml απιονισμένο νερό. Μπορούμε να προσθέσουμε και λιγότερο οινόπνευμα αν θέλουμε και βλέπουμε ότι το διάλυμα στέκεται με ευκολία πάνω στο χρυσό. Το οινόπνευμα λοιπόν ζωντανεύει την κόλλα που έχει ποτίσει τα φύλλα του χρυσού του πρώτου χεριού και τα δεύτερα φύλλα κολλάνε μια χαρά. Πρέπει να προσέξουμε ότι το οινόπνευμα στεγνώνει γρηγορότερα, οπότε φροντίζουμε να πατάμε με βαμβάκι τα φύλλα που κολλήσαμε γρηγορότερα απ’ ότι τα πατούσαμε πριν.

Σας ευχαριστώ για την ανάγνωση φίλοι της αγιογραφίας. Πολύ σύντομα θα αναρτήσω και link  βιντεάκια, τα οποία τα έχω ήδη έτοιμα.  

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήρι Αγιογραφίας - Θωμάς Ράπτης

Άνω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

6977423190

thomasraptis

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ